Mornee

Pít, či nepít kafe? To je to, oč tu běží!

Pít, či nepít kafe? To je to, oč tu běží!

Ranní káva je pro mnohé z nás absolutně nepostradatelná. Bez ní se pohybujeme rychlostí opilého šneka a naše inteligence se přibližuje IQ mikrovlnné trouby - vypnuté! Od kafe-nekonzumentů také občas slyšíme, že to pro nás není dobré, že bychom si měli dát pauzu či přejít na zelený čaj. Rozhodli jsme se na vlivy kávy na naše zdraví podívat a udělat si v tom trochu jasno.

Disclaimer: máme kafe rádi, takže od nás nečekejte úplně vyvážené informace :)

Ve společnosti je stále trochu zakořeněné přesvědčení, že káva je pro naše tělo špatná. To vychází ze starších studií, které ukazovaly, že pijáci kávy mají vyšší sklony k některým onemocněním. Tyto studie bohužel ale nebraly v potaz, že mnoho konzumentů kávy zapojených do těchto studií, mělo spoustu dalších "zlozvyků" jako kouření, nedostatek pohybu apod. Tvůrci těchto studií mnohdy automaticky vyvodily, že za všechno zlo může káva.

Novější studie naopak ukazují, že káva pro náš organismus zas tak špatná není - dokonce může být i prospěšná.

Jak na nás káva působí?

  1. Káva obsahuje důležité živiny a antioxidanty. V kávě nalezneme vitamíny B2, B5, B1, B3, hořčík, draslík apod. Některé studie dokonce tvrdí, že mnoho lidí z kávy získává více antioxidantů než z ovoce či zeleniny. Právě působení antioxidantům se přičítá nižší riziko onemocnění rakovinou jater.
  2. Lidé, co pijí kávu, mají nižší riziko onemocnění některými nemocemi. Riziko onemocnění cukrovkou (typ 2) je podle některých studií u pravidelných konzumentů kávy o 7 % až 11 % nižší. Dále je zde snížené riziko onemocnění Alzheimerovou a Parkinsovou nemocí.
  3. Kofein krátkodobě zvyšuje naší mentální aktivitu a urychluje metabolismus. Tohle asi není velkým překvapením, protože kafe často pijeme právě proto, že potřebujeme “nakopnout.” Zajímavější ale je informace o urychlování metabolismu. Některé studie totiž ukazují, že kofein má pozitivní vliv na odbourávání tuku, což je informace, za kterou by mnozí z nás zaplatili zlatem. Ne nadarmo je kofein častou přísadou různých “fat-burning” přípravků.
  4. Kofein může způsobovat úzkost, narušovat spánek a může na něj dokonce vzniknout i slabá závislost. Nebudeme lhát, tento bod jsme sem dali jen kvůli tomu, aby byl tento článek alespoň trochu vyvážený :)

Jak je to tedy s kávou?

Poslední studie ukazují, že káva může na náš organismus působit blahodárně. Odborníci však zároveň varují, že přínos pití kávy není pro nás zas tak velký, aby někdo, kdo kávu nepije, s ní kvůli tomu začal. Na stranu druhou, my, co si bez kávy nedokážeme náš den představit, můžeme být rádi, že našemu tělu zas tak neubližujeme. Dokonce mu třeba i ranní kávou můžeme udělat dobře.

Pokud chcete zvýšin přísun antioxidantů a detoxikačních látek, které pomáhají snižovat negativní účinky alkoholu, tak vyzkoušejte na Mornee.


Zdroje:

http://time.com/4768860/is-coffee-good-for-you/

https://www.healthline.com/nutrition/coffee-good-or-bad#section12

https://www.healthline.com/nutrition/coffee-increase-metabolism#section1

Napište komentář: