Mornee

Zhubnete více po ranním, nebo večerním cvičení?

Zhubnete více po ranním, nebo večerním cvičení?

V posledních dnech světem prolétla zpráva, že vědci zjistili, že když budete cvičit ráno, tak zhubnete více, než když budete cvičit večer. Asi chápete, že jsme takovou informaci nemohli nechat bez povšimnutí. Oblékli jsme si naše studijní čepičky a začali studovat vědecké studie.  

Jak to začalo?

Vědci vybrali 100 mladých a obézních mužů a žen a donutili je 5x týdně cvičit ve speciální laboratoři. Po 10 měsících vědci zjistili, že tito lidé zhubli, což z našeho pohledu není moc překvapivé. Jak jinak to taky mohlo skončit, když donutíte stovku obézních lidí skoro každý den cvičit, že? Vědce pak ale začalo hodně zajímat, proč někteří lidé zhubli více a jiní méně. Když se v tom začali šťourat, tak ne a ne přijít na pořádné vysvětlení. Až je pak napadlo porovnat jednotlivé úbytky váhy s časy, kdy lidé chodili cvičit. A hle, najednou se ukázalo, že největší úbytky váhy byly právě u lidí, kteří chodili cvičit ráno. 

Jenže….

Jak už to u podobných studií bývá, vědci jedním dechem dodávají, že to není úplně průkazné, že je třeba další výzkum a že vlastně neví, proč tomu tak bylo. 

Nezbylo nám nic jiného, než hledat další studie, které nám v tom udělají konečně jasno. Našli jsme další výzkum, který také tvrdí, že pro hubnutí je nejlepší ranní cvičení, protože dochází k lepšímu metabolismu cukrů a tuků. Pokud ale chcete zlepšovat své atletické výkony, měli byste cvičit večer, kdy prý tělo spotřebovává méně kyslíku. To už nám docelo dávalo smysl a chtěli jsme toto téma opustit, když jsme zjistili, že i pro tento experiment vědci použili MYŠI. 

Vědci je nechali běhat na běžících pásech v různou dobu a pak měřili výsledky. Skutečně se ukázalo, že u myší, které běhaly ráno, docházelo k lepšímu štěpení cukrů a tuků. Naopak myši, které běhaly večer, podávaly daleko lepší výkony (až o 50 %). 

Takže jak to tedy je?

Ačkoliv se všechny studie jistí tím, že je třeba provést další výzkum apod., nám to přišlo docela zajímavé a myslíme, že na ranním cvičení něco bude. Nezbývá tedy nic jiného než koupit pořádný budík a prostě to vyzkoušet. 

A pokud už má někdo z vás s ranním cvičením dobré zkušenosti, budeme rádi za každý komentář. 

A pokud chcete zjistit, co to Mornee vlastně je, klikněte zde.


Další zdroje: 

https://www.scmp.com/lifestyle/health-wellness/article/3022451/morning-vs-evening-exercise-one-better-losing-weight

https://www.advisory.com/daily-briefing/2019/08/13/exercise-time

https://www.nytimes.com/2019/07/31/well/move/morning-exercise-may-offer-the-most-weight-loss-benefits.html

Napište komentář: